FieroGT wrote:kalbejau su UAB transporto studijos ekspertais... zodziu reikia iniciatyviu zmoniu, gerai butu su patirtim, kad bent pradeti kazkokia diskusija ta tema... Nes ju poziuris kad niekas lietuvoje nieko nedaro, o kol nedaro, tai neverta ir kazka keisti... paklausus del stabdziu ir vairo mechanizmo bandymu... tai jiem reikia bandymo protokolo ar sertifikato ar kazko, kas patvirtintu atitikti ir t.t. Zodziu jie siuo klausimu atviri ir nusiteike diskutuot, idomi jiem ir kitu saliu patirtis ir t.t. Tik kad mano kompetencijos veltis ten i diskusijas tikrai neuztenka, tai gal kuriam koki bureli ir einam pasikalbet, kad bent issiaikint realia situacija?
Reali situacija tokia ir yra, kad "ekspertai" dirbantys tipo patvirtinimo organizacijose sako: ateikit ir mums - ekspertams išaiškinkit, pirštu parodykit, padekit ant stalo ir išeidami palikit pilną techninę dokumentaciją pilnai suderintą ne tik su techninių skaičiavimų/kontrolės/matavimų metodikomis, bet ir pritaikytą prie Lietuvos respublikos teisinės bazės.
Šiauliai turi akreditavimą stabdžių sistemos ekspertizei, kaina 4000-5000Lt ir tai labiausiai dirba tik su stabdžių trinkelių sertifikacija, nes tai yra pramoninės apimtys, todėl ir biudžetai ir kita yra ne pavienių konstruotojų ar konstruktorių "natūrinio ūkio" lygio.
Kai pradėjau diskusiją su vienu iš įstaigos darbuotojų, pradėjo abstrakčiai svaičioti apie konstruotos sistemos atskirų elementų įtaką visai sistemai, kuri kažkodėl turi būti tik neigiama, ar dar kokia kitokia, bet suderinta negali būti, visi gaunasi aplinkui kvailiai. Įsivėliau i tokią beletristiką, jog po mano argumento, kokie dar elementų tikrinimai, kai darbinis, pagrindinis stabdžių sistemos cilindrai, stabdžių suportai, jei konstrukcijoje numatytas tai ir stabdymo jėgos reguliatorius, ar kiti sistemos elementai PAIMAMI IŠ STANDARTINIO SERIJINIO AUTOMOBILIO, arba pagaminti organizacijoje, turinčioje sertifikatus konkrečiai veiklai, ir vienintelė su didelėm kabutėm savadarbė grandis sistemoje bus tik pirkti universalūs vamzdeliai su spec. jungtimis, kurie dėl konstrukcijos individualumo, aišku, bus gaminami tam tikrų ilgių, bet standartinių medžiagų, standartinių sienelių storių, su standartiniais štuceriais ir t.t. Tai reakcija buvo tokia: nu tai va vamzdelius patys išsivedžios ten prisidarys visokių dalykų, o ar nors vienas įvertins kad spaudžiant pedalą ir vamzdeliuose didėjant slėgiui atsiranda deformacijos vamzdelyje ir keičiasi magistralės linijų turiai ( !!!!!!! ). Dėl to , suprask, reikia įvertinti kaip pasikeis efektyvumas su tais pačiais automobilių gamintojų elementais, bet savarankiškai išvedžiotomis magistralėmis juos sujungti...
Nu iki tokio lygio žodžiu. Jau nekalbėjom, kad dažnai pedalų blokas būna gaminamas savarankiškai, o ne koks spec. homologuotas gaminys perkamas, ir kainuojantis 2000 Eurų.
Panašu, jog savadarbių transporto priemonių reikalavimai pas mus, kaip ir visos kitos dokumentacijos, arba dauguma jų ( išsakau man asmeniškai usidariusį vaizdą, nes dirbu su Nacionaliniu Akreditacijos Biuru ir VKTI darbo aplinkoje ): paėmei Europos Bendrijos REKOMENDACIJŲ ( ! ne reikalavimų ) pilną sarašą, išvertei į lietuvių kalbą ir patvirtinai įsakymu tai kaip reikalavimus visiems vykdantiems susijusią veikla LR. Viskas, gali užsidėti pliusiuką, vadovo numesta užduotis įvykdyta. Ar reikalingos visos rekomendacijos, ar jos aktualios LR, ar šiuo metu tikslingos/įgyvendinamos LR, ar verta rekomendacinio pobudžio informaciją 100proc. apimties paversti kažkokiu vietiniu reglamentu ar kitu teisiniu dokumentu? Kaip bus audituojama, kas turės atlikti tą veiklą, atitinkančią naująją tvarką, kiek tai kainuos... Niekas to nevertina, ir panašu todėl, kad "ekspertai" neturi būtinos tam kompetencijos nei patirties.
Apie vairo mechanizmo tikrinimą išviso nesiplėsiu, nes ten išviso absurdo teatras: yra pasitvirtinti tokie reikalavimai, kurių atitikimo patikrinimą neįstengia atlikti nei viena kontrolės organizacija LR !!! Bent jau taip buvo prieš porą metų.
Aviacijos konstruktoriai padarė vieną didžiulį taktinį ėjimą, jie prieš kokius 5-7 metus užgulė atitinkamus kabinetus ir nedavė ramybės, kol reikalavimai juos sudarinėjant nepasidarė įveikiami žmoniškomis priemonėmis ir žmoniškomis lėšomis fiziniam asmeniui. Kolkas ten dar šiektiek liberalesnė situacija. Kolkas.
Antžeminiame transporte čia jau nemažai praleista, deja.
Pasakius tarnautojui žodį savadarbė tr. pr. jam pirma mintis apie legalizuojamą dešiniavairį ( beje, asmeniškai esu absoliučiai prieš dešiniavairius mūsų keliuose ), niekas net nepagalvoja ( prašau Jūsų, įrodykite man, kad aš klystu ), kaip padaryti sistemą, kad aferistai tiesiog negalėtų pasinaudoti savadarbių tr. pr. registravimo tvarka perdarę dešiniavairį į kairiavairį automobilį, kad nepapultų po šios tvarkos sparnu peckeliai virinantįs keleto automobilių laikančiąsias konstrukcijas į vieną kėbulą ir panašiai.
Pabaigai, paskutinio kontakto metu su VKTI iškėliau vieną profesinėje praktikoje kasdien iškylantį klausimą, pateikdamas reglamento konkrečią frazę ir pasakydamas, kad tai nieko neapibrėžianti frazė, kuri nieko neišaiškina, bet vistiek tai reglamento vienas iš punktų labai svarbioje srityje, todėl mano manymu ten negali būti vietos dviprasmybėms ar neaiškumams. Jei yra reglamentas, neturi būti vietos interpretacijai, manau. Atsakymas iš vieno pačių aukčiausių iš VKTI - "pas mus Lietuvoje visi visalaiką nori kad viskas būtų parašyta, bet taip nėra. Reikia daryti "kaip priklauso" ". Žodiškai susitarėme tarp visų esančių kitų organizacijų atstovų ką toje vietoje mes nuo šiol darome, o kontrolės atsovai pasižadėjo nedelsiant išplatinti naują įsakymą, kuriuo bus išaiškinta. Rezultatas po poros mėnesių išplatinamas pranešimas su įsakymo kopija, kur nukopijuotas tas pats reglamento punktas. Nieko neišaiškinanti frazė liko nieko neišaiškinančia fraze, jau po analizės, korekcinių veiksmų ir t.t. Tai apie ka, Kolegos, mes galime diskutuoti???