Page 2 of 2

Re: Lobizmas

Posted: Thu 2011-Feb-17 00:55
by Wėberis
Geri metai knisuosi teisineje metrologijos srityje. Darbe taip pat yra buvę prieš kelis metus sąlyčio taškų su mašinų bandymų stotimi. Turint omenyje kokių reikalavimų privalo laikytis laboratorijos, jie neturi kitos išeities kaip tik laikytis visko paraidžiui. Problema giliau ir kurkas giliau, nei bandymu laboratorijos. Yra susisiekimo ministerija, transporto inspekcija; metrologinė tarnyba; nacionalinis akreditavimo biuras. Va šitie struktūriniai vienetai ir įkalė tiesiogine kalba išvertę i lietuvių kalbą ES reikalavimus ir direktyvas, niekam nepagalvojus ir net neisivaizduojant kaip laboratorijos turetu dirbti pagal tokius reikalavimus, ir kaip tokioje juridineje aplinkoje atlikti praktiškai atitikties sertifikavima savadarbei transporto priemonei.
Statistika išviso neturi čia jokios galios, nei stovi šalia argumentų, kaip koks nors logiškas motyvas.
Tikėtina, jog transp. priemonės atitikties sertifikavimas kaip ir daugkas po 2008m. buvo priskirtas teisinės metrologijos sričiai, dėl ko automatiškai keleriopai išaugo reikalavimai visų pirma pačioms laboratorijoms. Aš maždaug įsivaizduoju kaip turėtų būti žmoniškai atliekamas tr.pt. sertifikavimas tik kolkas nežinau kaip tai vykdoma užsienyje ir kaip tai imituojama LT ribose. Jei susirinksiu savo locostą, tikrai teks kelti šiuos klausimus dėl sertifikavimo ir registracijos, aišku kolektyvinis balsas yra stipresnis, bet čia reikia ir teisininkų ir metrologų ir kitų specų. Nenorėčiau, kad betkoks kreipimasis būtų mitingo lygio, nes ir naudos iš jo būtų panašei. Neabejotinai stiprus žingsnis būtų kartu su minėtomis institucijomis suderinus parengtas sertifikavimo standartas ar panasus norminis dokumentas su algoritmais, su techninės dokumentacijos minimaliaus kiekio nustatymu, su minimaliu konkrečių mazgų stipruminių bandymų kiekiu, tipais ir t.t.
Darbas, jei imtūsi ekspertai kainuotu keliasdešimt tūkstančių litų, tai tikrai. Bet matyčiau tik tokia logišką išeitį - būtent niekas kitas, kaip tik standartizuota sertifikavimo sistema. Aišku galima ją pamėginti paruošti ir patiems, bet tokiu atveju patys turime turėti atitinkamą kompeenciją, nepriklausomumą ir bešališkumą. O realybė tokia, jog turbūt is 15-20 lipdytoju gal vienas iš mūsų ir turi paprasčiusią suvirintojo pažymėjimą, nekalbant apie kitus dokumentus...
Sorry vyrai, jei įkyrėjau, tiesiog nulipau nuo vienos dokumentacijso ruošimo, kurios neprastumiu jau antri metai transporto srityje ir netyčia prskaičiau šios temos paskutinius postus. Nenoriu nieko įžeisti, ar numušti entuziazmo, tik sakau, žinau ko bijo laboratorijos ir jos prieš tai beveik bejėgės, juo labiau visiškai, matyt, nėra jose suinteresuotų žmonių. Nes tai pramušti yra žiaurus darbas, tūkstančiai popieriaus lapų, ir kelios poros batų koridoriuose tarp kelių pastatų kabinetų Vilniuje suplėšyti...
Šiaip kiekvienaą kartą atmindmas į meetą tikėjausi daugiau žmonių, tuomet ir būtų galima pakelti šį klausimą akis į akį.

Re: Lobizmas

Posted: Thu 2011-Feb-17 01:23
by alga
Weberi, ekspertizės ir registracijos tvarką nustato Kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos. Lotus7 sako, kad ėjo judint reikalus, bet jie atsikalbėjo pateikdami saugumą kaip argumentą. Manau, statistika čia geras kontrargumentas.

Esmė ta, kad kai kuriose ES šalyse apsieinama be metrologinių laboratorijų, atitinkančių tipo patvirtinimo reikalavimus. Vadinasi, ES reikalavimai nedraudžia susitvarkyt teisinę bazę taip, kad savadarbes būtų praktiškai įmanoma įregistruoti.

Re: Lobizmas

Posted: Thu 2011-Feb-17 10:37
by FieroGT
nu cia tradicine lietuviska situacija, ten kur naudinga valdziai ir galima nurasyt kelis milijonus, tai ES praktika priimama kaip sventas dalykas, siuo atveju i ES praktika valdziai nusispjaut, nes toj srity neisplaus milijonu, tai ir teises aktus prieme su kokiu google translate isverte, neatsizvelgdami i prasme...

Re: Lobizmas

Posted: Thu 2011-Feb-17 15:57
by lotus7
Butent taip ir yra kaip isdeste FieroGT , transporto ministerijoj jie jiem visiskai nusispjaut i sita problema,tokiu pat bedu turejo kazkas is Kauno,kai pasidare elektromobili is Renault espace,tranporto ministerijoj ( kaip tik tuo metu buvom pas juos ) tarpusavi snekejosi kad negalima jos registruot nes nera tokios kategorijos elektomobilis,nes i hibridus jis nebepatenka.
Reziume toks ,kad jiems giliai ...... ant situ problemu,o savadarbius auto gaminasi vienetai ir kam cia vargt su jais.
Nenoriu cia daug viesai kalbet,gal kada susibegsim ir pasnekesim gyvai :)