Teisiniai aktai

Kaip gauti numerius?
Post Reply
User avatar
alga
Posts: 610
Joined: Tue 2009-May-12 02:32
Location: Vilnius
Contact:

Teisiniai aktai

Post by alga »

Pasiknisęs LRS.lt, radau štai ką:

MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ GAMYBOS IR PERDIRBIMO BEI MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ, PRIEKABŲ, KURIOMS UŽDRAUSTA DALYVAUTI VIEŠAJAME EISME, REMONTO IR TECHNINĖS EKSPERTIZĖS REIKALAVIMAI IR ATLIKIMO TVARKA

Įdomesni punktai:

9. Gaminant transporto priemones turi būti laikomasi šių pagrindinių reikalavimų:
9.2. kėbulo ar rėmo konstrukcija neturi būti kitos transporto priemonės kopija, reprodukcija. Taip pat negalima panaudoti kitos transporto priemonės kėbulo ar rėmo;

10. Gamintojas, prieš pradėdamas gaminti vienetinę transporto priemonę, turi parengti techninę dokumentaciją ir atlikti jos techninę ekspertizę.
11. Pagamintoms transporto priemonėms reikia atlikti techninę ekspertizę.
12. Techninei ekspertizei atlikti pateikiama:
12.2. transporto priemonės, kurios leistina bendroji masė didesnė kaip 750 kg, transporto priemonės gabaritų brėžinys, atskirų sistemų surinkimo (gabaritų) brėžiniai, panaudotų savos gamybos svarbiausių detalių darbo brėžiniai, svarbiausių detalių atsparumo apskaičiavimai, transporto priemonės dinamikos skaičiavimai, eksploatavimo instrukcija.
17. Gaminant naują vienetinę transporto priemonę, Inspekcijoje reikia atlikti atitikties įvertinimą gauti atskirą LEN (išskyrus O1 klasės transporto priemones).
19. Pagamintai transporto priemonei identifikavimo numeris suteikiamas Inspekcijos nustatyta tvarka.
20. Pagaminta vienetinės gamybos transporto priemonė ir smulkiaserijinės gamybos bandomasis pavyzdys pateikiami pirmos kategorijos techninės ekspertizės įmonei atlikti techninę ekspertizę. Vienetinės gamybos priekabų, kurių leistina bendroji masė ne didesnė kaip 750 kg, techninę ekspertizę atlieka bet kurios kategorijos techninės ekspertizės įmonė.
21. Registruojant vienetinės gamybos transporto priemones, pateikiama techninės ekspertizės įmonės išduotos techninės ekspertizės pažymos, o registruojant smulkiaserijinės gamybos transporto priemones – gamintojo išduoti tipo atitikimo sertifikatai.


63. Pagamintoms ar perdirbtoms transporto priemonėms turi būti atlikta techninė ekspertizė. Atliekant technines ekspertizes turi būti laikomasi šių Reikalavimų.
64. Gaminamų ir perdirbamų transporto priemonių techninės ekspertizės atliekamos techninės ekspertizės įmonėse, atitinkančiose šiuos Reikalavimus.
65. Techninės dokumentacijos ir transporto priemonės techninę ekspertizę atlieka:
65.2. pirmos kategorijos techninės ekspertizės įmonė – gaminant vienetinę transporto priemonę ir smulkiaserijinės gamybos bandomąjį pavyzdį, perdirbant vienetinio perdirbimo transporto priemonę ir nevienetinio perdirbimo bandomąjį pavyzdį.
67. Transporto priemonės techninė ekspertizė atliekama tik techninės ekspertizės įmonei gavus užsakovo prašymą ir šalims sudarius sutartį. Pagamintoms ar perdirbtoms transporto priemonėms, kai jos turi gauti LEN, atitikties įvertinimo techninė ekspertizė atliekama, kai techninės ekspertizės įmonei pateikiamas dokumentas su Inspekcijos pagrindiniais nurodymais techninei ekspertizei atlikti (išskyrus O1 ir O2 klasių transporto priemones). Transporto priemonėms draudžiama atlikti techninę ekspertizę, kai transporto priemonės dokumentai nepriimtini registruoti ją Lietuvos Respublikoje.

75. Techninės ekspertizės dokumentai yra:
75.1. užsakovo ir techninės ekspertizės įmonės sutartis dėl transporto priemonės techninės ekspertizės atlikimo;
75.2. techninės ekspertizės pažyma;
75.3. transporto priemonės bandymų protokolas (jei tokie bandymai atliekami);
75.4. transporto priemonėje įrengiamų sudėtinių dalių sertifikatai arba transporto priemonės stabdžių sistemos, variklio išmetamųjų dujų kenksmingų medžiagų kiekio ir triukšmo lygio bandymo protokolai pagal ES direktyvas arba JT EEK taisykles;
75.5. atlikti skaičiavimai;
75.6. tipo atitikimo sertifikato kopija (atliekant transporto priemonės atitikties įvertinimą);
75.7. pagamintos dalies ar mazgo brėžiniai ir sudedamųjų detalių atsparumo skaičiavimai;
75.8. kita techninė dokumentacija, reikalinga vertinant transporto priemonę;
75.9. techninės ekspertizės objekto nuotraukos, kuriose aiškiai matomi transporto priemonei atlikti perdirbimai.

Visi kalba, kad tas stabdžių testas (paryškinta) kainuoja 10000 Lt.

User avatar
barzdukas
Posts: 29
Joined: Wed 2009-Jun-03 16:18
Location: Vilnius
Contact:

Re: Teisiniai aktai

Post by barzdukas »

Kiek aš girdėjau (domėjausi), tai VGTU Basanavičiaus gatvėj yra kažkoks tyrimų centras, kuris už 7000lt gali atlikti stabdžių sistemos testą laboratorijos sąlygomis. Šiauliuose yra UAB "Neigiamas pagreitis", kuri vienintelė Lietuvoje turi stabdžių laboratoriją, ir prašo apie 5000lt už testą. Tai gi VGTU yra tarpininkas.
DAR..kalbėjau su atsakingu asmeniu VĮ "regitra" už nestandartiniu ir savos gamybos transporto priem. registravimą, tai jis pasakė, kad be stabdžių testo dar reikalingas vairavimo mechanizmo testas, tokiomis pačiomis laboratorijos sąlygomis. Dėje, Lietuvoje tokios laboratorijos neturime. Stabdžių laboratorija buvo priversta įsteigti dėl to, kad Lietuvoj yra gaminamos priekabos, kurioms reikia stabdžių, o vat savaeigės negaminamos. Vairavimo mech. lab. yra kažkur Lenkijoj arba UK., kainų nežinau.
Štai tokios liūdinančios naujienos.. :?

Gabus
Posts: 2
Joined: Thu 2009-Jun-18 11:17

Re: Teisiniai aktai

Post by Gabus »

kokias jus cia nesamones kalbat apie kazkokias tukstantines kainas. pries pora menesiu uzregistravau savo rankom padaryta masina ir man visa tai kainavo ~500lt. tuos tukstancius reikia moketi tik tada kada reikia atlikt stabdziu sistemos ir vairo mechanizmo LABORATORINIUS bandymus (laboratoriniai bandymai reikalingi tik tada kai stabdziu visa sistema daraisi pats). kadangi as visa stabdziu sistema paemiau is WV Golf II - man laboratorijos nereikejo. Uzsiregistruoti kainuoja nedaug tik kainuoja daug laiko ir nervu kodel isvaikstai po tam tikru instituciju kabinetus kad gautum sertifikatus leidimus ir panasiai. taip kad zmones kurkit masinas ir vazinekit :) sekmes:)

Gabus
Posts: 2
Joined: Thu 2009-Jun-18 11:17

Re: Teisiniai aktai

Post by Gabus »

9.3. pagamintai transporto priemonei turi būti atlikti jos vairavimo ir stabdžių sistemų išbandymai. Priklausomai nuo transporto priemonės klasės šios sistemos turi atitikti jos pagaminimo metu galiojančius Tipo patvirtinimo reikalavimus (M, N kategorijai) arba šiuos Reikalavimus (L kategorijai);

9.4. transporto priemonėje įrengiamos ar naudojamos serijinės gamybos sudėtinės dalys, kurioms taikomos atitinkamų sudėtinių dalių Europos Sąjungos (toliau – ES) direktyvų ir Jungtinių Tautų Europos Ekonominės Komisijos (toliau – JT EEK) taisyklių nuostatos, privalo turėti sudėtinių dalių tipo patvirtinimo sertifikatus arba sertifikavimo ženklinimą. Naujai pagamintos sudėtinės dalys turi būti išbandytos pagal atitinkamų ES direktyvų ar JT EEK taisyklių reikalavimus;

paskaitykit paryskintas vietas. jei nesuprantat dar karta skaitykit :D patys matot jog aiskiai parasyta Naujai pagamintos dalys turi buti isbandytos, tad paimkite stabdziu ir vairo sistemas is kokios masinos ir registruokit, juk nebutina viska darytis paciam ir moketi tukstancius

User avatar
alga
Posts: 610
Joined: Tue 2009-May-12 02:32
Location: Vilnius
Contact:

Re: Teisiniai aktai

Post by alga »

Lengvasis automobilis yra M kategorija. Taigi pagal 9.3 punktą vairavimo ir stabdžių sistemoms turi būti atlikti bandymai pagal Tipo patvirtinimo reikalavimus. Be to, pagal 9.4 punktą tam tikros dalys (manau, kalba eina apie žibintus, diržus ir t.t.), turi turėti sertifikavimo žymas, arba turi būti testuojamos.

Tai, kad serijinę stabdžių sistemą testuot kaip savadarbį išradimą yra absudas, buvo pastebėta ne kartą, pvz. čia: http://vilniaus.diena.lt/dienrastis/pri ... lai-117790

User avatar
alga
Posts: 610
Joined: Tue 2009-May-12 02:32
Location: Vilnius
Contact:

Re: Teisiniai aktai

Post by alga »

Gabus wrote:kokias jus cia nesamones kalbat apie kazkokias tukstantines kainas. pries pora menesiu uzregistravau savo rankom padaryta masina ir man visa tai kainavo ~500lt.
Labai įdomu, papasakok apie tai daugiau. Kokia tvarka kur reikia kreiptis, kokių dokumentų prireikė ir t.t. Būtų gerai, jei sukurtum tam atskirą temą.

User avatar
frezi
Posts: 577
Joined: Fri 2010-Mar-12 10:55
Location: Kaunas

Re: Teisiniai aktai

Post by frezi »

man nepatiko sitas punktas :roll:
gal gali kas paaiskint kaip ji suprasti

9.7. draudžiama surinkti transporto priemonę iš atsarginių dalių.
Photo archive https://goo.gl/photos/HUEjNpjQ3PwJio9G9
https://www.facebook.com/Fregis0/
Niekada nebijok daryti to ko nemoki, atmink: Nojaus arką pastatė mėgėjas, o Titaniką - profesionalai.

User avatar
alga
Posts: 610
Joined: Tue 2009-May-12 02:32
Location: Vilnius
Contact:

Re: Teisiniai aktai

Post by alga »

Jei gerai suprantu, čia mintis ta, kad negali iš krūvos dalių padaryti mašinos. Arba turi tapatybė kėbulo išlikti, arba nauja atsirasti, kaip vienetinė gamyba.

Post Reply